S pravilno izbiro zajtrka lahko pospešite presnovo, zmanjšate občutek lakote in izgubljate kilograme brez odrekanja.
Dobro vemo, da je zajtrk temelj zdravega dne. Požene presnovo, z ustrezno izbiro živil pa se bodo kilogrami topili brez večjega truda. Pri zajtrku je ključno poseči po hrani, ki nas nasiti za dolgo časa in nam zagotovi dovolj energije za ves dan.

Katera je torej ta »čarobna« skupina živil? Odgovor je – beljakovine. Številne raziskave so pokazale, da jutranji obroki, bogati z beljakovinami, spodbudijo večjo porabo kalorij. Poleg tega beljakovine zmanjšujejo tveganje za napade lakote v popoldanskem času. Po besedah strokovnjakov sta grški jogurt in jajca idealni sestavini dietnega zajtrka.
Sitost bo trajala dlje časa
Jajca so zdravo živilo, bogato z beljakovinami, ki nas dolgo časa ohranja site. So tudi odličen vir biotina, pomembnega hranila, ki sodeluje pri presnovi maščob in sladkorjev. Biotin je znan tudi kot vitamin B7 ali vitamin H. Jajca lahko pripravimo na veliko načinov – kot umešana jajca, poširana ali kuhana – vendar so strokovnjaki ugotovili, kateri način je najbolj zdrav.
Po raziskavi, objavljeni v reviji The Journal of Nutrition, jajca najbolje ohranijo svojo hranilno vrednost, če jih uživamo kuhana. Kuhanje jajc prav tako uniči morebitno salmonelo in poveča raven beljakovin v njih tudi do 40 odstotkov, zaradi česar smo dlje siti. Če jajca pripravljamo kot omleto ali umešana jajca, kar zahteva zelo visoke temperature in večjo količino olja ali maščob, se zmanjša vsebnost vitaminov in antioksidantov, hkrati pa se poveča raven holesterola, kar lahko poveča tveganje za bolezni srca.
Grški jogurt? Seveda!
Grški jogurt vsebuje veliko beljakovin ter malo maščob in sladkorja. Seveda je pomembno preveriti, ali je narejen iz polnomastnega ali posnetega mleka, saj to neposredno vpliva na število kalorij, ki jih zaužijemo. V študiji, v kateri je sodelovalo 20 žensk, so ugotovili, da so bile tiste, ki so jedle grški jogurt, čez dan manj lačne, zato so zaužile približno 100 kalorij manj.

Tudi druga raziskava je potrdila to ugotovitev – udeleženci, ki so en mesec redno uživali grški jogurt za zajtrk, so dosegli boljše rezultate pri izgubi telesne teže kot tisti, ki ga niso jedli za zajtrk.

