Da bi prišli na vaš dom in pridobili vašo pozornost, so zavarovalni agenti pripravljeni narediti vse. Tudi zavajati, vas preslepiti z besedami. Kako vas preslepijo?
Ko vas po telefonu poliče nekdo, ki vam pove, da ima za vas veselo novico, da boste dobili denar, pridobi vašo pozornost. Le kdo si v teh časih ne želi mesečne rente oziroma izplačila enkratne denarne vsote na svoj račun? Samo, če pomislimo na vse upokojence, ki živijo pod pragom revščine. Ali pa na mlade družine, ki dobesedno čarajo z denarjem, da pridejo iz meseca v mesec.

In potem pokliče gospod Matej, ki pravi, da kliče iz Zavarovalnice Triglav in ima za vas super novico: »Povejte, kako želite izplačilo vašega denarja? V enkratnem znesku ali v obliki mesečne rente?« vam namigne po telefonu. Nato pa še, da vas bo naslednjega dne obiskala agentka, ki vam bo svetovala, kaj bi bilo bolj pametno storiti.
Celotno zgodbo smo že opisali, sedaj pa bomo navedli nekaj dejstev.
Gospod Matej
Gospod Matej je poklical po telefonu. Predstavil se je kot nekdo, ki kliče iz Zavarovalnice Triglav. Pojasnil je, da ga glede na to, da imamo pri Zavarovalnici Triglav sklenjeno zavarovanje, zanima edino le, ali želimo sedaj izplačilo le tega. Zanimalo ga je, ali želimo izplačilo v enkratnem denarnem znesku, ali pa morda v obliki mesečne rente.

S tem, ko je poudaril, da ga zanima le to, kakšno izplačilo želimo, je pritegnil pozornost. Nato pa dejal, da je potreben še en korak, da bo prišlo do tega izplačila. Prišla bo njegova sodelavka Petra, ki bo svetovala, na kakšen način se izplačilo bolj splača.
Gospa Petra
Ko je prišla gospa Petra naslednjega dne, se je predstavila le z imenom. O tem, kar nam je gospod Matej po telefonu dejal prejšnjega dne, ni vedela ničesar. Je pa poudarila, da hodi po domovih, ker so jo ‘pobarali’ pri Zvezi potrošnikov Slovenije, naj pregledajo oziroma obnovijo zavarovalne police pri strankah.
Ko je uporabila besedno zvezo: Zveza potrošnikov (Slovenije), je pridobila zaupanje stranke. Zveza potrošnikov Slovenije je namreč zaupanja vredna organizacija, ki ji potrošniki sledijo in verjamejo. In če so jim pri Zvezi potrošnikov dali navodila, potem bo najbrž že držalo, da je potrebno nekaj urediti, kajne?
Ker smo gospe Petri dali jasno vedeti, da zavaja stranke na domu, je zelo na hitro odšla.
Zavarovalnica Triglav
Nato pa smo poslali novinarsko vprašanje na Zavarovalnico Triglav. Podrobno smo opisali oba dogodka.
»V Zavarovalnici Triglav sodelujemo tudi s poslovnimi partnerji, ki v imenu in za račun zavarovalnice izvajajo trženje po telefonu in aktivnosti, povezane z zavarovalnim zastopanjem. Z vsakim poslovnim partnerjem v ta namen sklenemo poslovno pogodbo in pogodbo o obdelavi osebnih podatkov. Pred odločitvijo o vzpostavitvi poslovnega sodelovanja za omenjen namen preverimo, ali potencialni poslovni partner zagotavlja zadostna jamstva v zvezi z zavarovanjem osebnih podatkov ter opredelimo vrste osebnih podatkov, ki jih poslovni partner sme obdelovati za potrebe izvajanja telefonskega trženja oziroma obiske strank na terenu,« so pojasnili za Top24Novice.si.
»Ob tem se zavedamo, da je spoštljiva, jasna, transparentna in odgovorna komunikacija s strankami ključna za vzpostavljanje zaupanja, uspešno sodelovanje in dolgoročne odnose. Zato si prizadevamo, da so tako zaposleni kot tudi pogodbeni partnerji ustrezno usposobljeni glede primernih poslovnih praks, seznanjeni z novostmi, od njih pa zahtevamo, da delo opravljajo v skladu z evropsko Direktivo o distribuciji zavarovalnih produktov (IDD) in internimi protokoli ter pravili poslovanja naše zavarovalnice,« so dodali.

Delo poslovnih partnerjev spremljajo
Pri Zavarovalnici Triglav so poleg tega, da so pojasnili, da gospod Matej in gospa Petra nista zaposlena pri njih, ampak sta poslovna partnerja, pojasnili tudi, da njihovo delo skrbno spremljajo.
»Delo poslovnih partnerjev skrbno spremljamo, v primeru, da zaznamo neprimerna ravnanja, pa ustrezno ukrepamo,« so nam pojasnili.
In še pomoč za stranke, ki se znajdejo v podobni situaciji. »Stranke, ki zaznajo neustrezno ravnanje ali nepošteno poslovno prakso, nas lahko o tem nemudoma obvestijo na e-naslov [email protected]. Informacije in pojasnila v povezavi s telefonskim trženjem Zavarovalnice Triglav so sicer javno objavljene na spletni strani Triglav.si, kjer izpostavljamo tudi telefonske številke klicateljev, pri katerih so nas na nepošteno poslovno prakso opozorile stranke,« pravijo pri Zavarovalnici Triglav.
Zgodba se nadaljuje …
Z odgovorom Zavarovalnice Triglav pa nismo bili zadovoljni. Zato smo jim poslali nova vprašanja. Želeli smo bolj točna pojasnila.
Prav tako pa smo poslali novinarsko vprašanje tudi na Zvezo potrošnikov Slovenije. Tudi njim smo primer podrobno opisali.
Zanimalo nas je, ali Zveza potrošnikov Slovenije res daje navodila, naj agenti in zavarovalnice obnavljajo že sklenjene zavarovalne police oziroma, kako naj jih sklepajo s strankami.
Se nadaljuje …

